Pärjää puhumalla asiakaspalvelutilanteissa

Ympäristö, yhteiskunta ja psykologia , Sosiaali ja terveys , Opetus ja kasvatus , Markkinointi, talous ja yrittäjyys , Kulttuuri ja hyvinvointi , Kielet ja viestintä

08.05.2019 09:00 - 16:00

Mikkelin kesäyliopisto, Lönnrotinkatu 5, 50100 Mikkeli

Tule kehittämään vuorovaikutusosaamistasi! Koulutuksessa perehdyt toimivaan ja laadukkaaseen vuorovaikutukseen asiakaspalvelutilanteissa ja saat välineitä oman vuorovaikutusosaamisesi tunnistamiseen ja kehittämiseen. Lisäksi saat vinkkejä, miten kohdata erilaisia asiakkaita ja miten toimia vuorovaikutuksessa haastavissa asiakaskohtaamisissa.

Koulutus on tarkoitettu eri aloilla (yksityisellä, julkisella ja kolmannella sektorilla) asiakaspalvelutehtävissä työskenteleville.

Tavoitteena on oppia kehittämään asiakaspalvelutilanteissa tarvittavia henkilökohtaisia vuorovaikutustaitoja sekä valmiuksia kohdata haasteellisia asiakaspalvelutilanteita vuorovaikutuksen keinoin. Koulutuksen tavoitteena on syventää ja kirkastaa palveluajattelua sekä kehittää yksilöllisiä valmiuksia tuottaa laadukasta, asiakaslähtöistä ja kokonaisvaltaista asiakaspalvelua.

Koulutuksessa tarkastellaan asiakaspalvelutilanteita vuorovaikutuksen ja vuorovaikutusosaamisen näkökulmista. Koulutuksessa tarkastellaan vuorovaikutussuhteita asiakaspalvelun kontekstissa. Toiminnalliset harjoitukset tukevat teemojen tarkastelua.

  • Millaista on hyvä ja laadukas asiakaspalvelu?
    • Millaisia vuorovaikutustaitoja asiakaspalvelussa tarvitaan?
  • Oman viestintätyylin ja oman viestijäkuvan tunnistaminen
    • Millainen minä olen viestijänä asiakaspalvelutilanteissa?
  • Erilaisten asiakkaiden kohtaaminen
  • Vuorovaikutus haasteellisissa asiakaskohtaamisissa
    • Mistä konfliktit ja ristiriidat syntyvät asiakaspalvelutilanteissa ja mitä ovat niiden seuraukset?
  • Omien tunteiden käsitteleminen konfliktitilanteissa ja voimakkaiden tunteiden kohtaaminen asiakaspalvelutilanteissa

Työyhteisökouluttaja, puheviestinnän opettaja, FM, KTM Hanna Kivimäki, Jyväskylän yliopisto.

Lisätietoja koulutuksesta antaa rehtori Anne Havukainen, puh. 050 367 1449 tai anne.havukainen@mikkelinkesayliopisto.fi.

Huomioithan, että saat perille tulleen ilmoittautumisen jälkeen sähköpostiisi automaattisen vahvistusviestin, jossa lukee, että ilmoittautuminen on vastaanotettu. Mikäli et saa automaattista vahvistusviestiä sähköpostiisi, otathan yhteyttä puh. 015 210 300 tai koulutus@mikkelinkesayliopisto.fi. Ilmoittautumisajan päätyttyä ilmoittautuneille lähetetään sähköpostilla vahvistuskirje, joka sisältää koulutukseen liittyvät yksityiskohtaiset tiedot. Koulutus järjestetään, jos ilmoittautuneita on riittävä määrä. Ilmoittautumisen päättymisen jälkeen koulutukseen voidaan ottaa osallistujia mikäli tilaa on, eikä osallistujamäärä ole etukäteen rajattu.

215 € sisältää opetuksen, opetusmateriaalin, osallistumistodistuksen ja iltapäiväkahvin. Etelä-Savon kauppakamarin jäsenille koulutuksen hinnasta 10 % alennus, muista mainita ilmoittautuessasi jäsenyydestä.

25.04.2019 mennessä

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuminen perutaan 25.4.2019 jälkeen ilman hyväksyttävää syytä, perimme 50 % koulutusmaksusta. Mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan tai henkilö ei saavu paikalle, perimme koko koulutusmaksun.