Markkinoinnin perusteet 6 op (Introduction to Marketing) (UEF)
01.08.2023 00:00 - 31.07.2024 00:00
Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät:
pe 28.10.2023 klo 13-17, pe 8.12.2023 klo 13-17, pe 15.3.2024 klo 13-17, ke 24.4.2024 klo 14-18
Markkinoinnin perusmäärittelyt. Ostokäyttäytyminen. Segmentointi. Markkinointi-informaatio ja markkinointitutkimus. Tuote, hinta, jakelu, markkinointiviestintä. Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen. Suhdemarkkinointi, palvelujen markkinointi ja nonprofit-organisaatioiden markkinointi. Digitaalinen markkinointi.
Opiskelija osaa
• tunnistaa markkinoinnin roolin länsimaisessa markkinataloudessa
• nimetä markkinoinnin tärkeimmät tehtävät ja perusprosessit
• määritellä markkinoinnin perustyökalut
• soveltaa luentoaineistoista opittua harjoituksissa
• raportoida ryhmätyön tulokset
• arvioida kriittisesti markkinoinnin suuntauksia.
Geneeriset taidot: Kriittinen ajattelu, vuorovaikutus ja viestintä.
Suoritustavat:
Verkkoluennot ja -materiaali, itseopiskelutehtävät, itsenäinen opiskelu ja verkkotentti
Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät:
pe 28.10.2023 klo 13-17, pe 8.12.2023 klo 13-17, pe 15.3.2024 klo 13-17, ke 24.4.2024 klo 14-18
Toteutustavat:
Verkko-opinnot Moodlessa.
Arvosteluperusteet:
Tentti 0–5
Sasu Tuominen
Oppimateriaalit
• Armstrong, G., Kotler, P. & Opresnik, M.O. 2023. Marketing. An Introduction. 15th Edition. Global Edition. Pearson.
• Artikkelit ja oppimateriaali Moodlessa.
105 €. Hinta sisältää Mikkelin kesäyliopiston maksun ja Itä-Suomen avoimen yliopiston opintojaksokohtaisen maksun yhteensä 54 €.
15.03.2024 mennessä
Ilmoittautuminen voidaan perua veloituksetta 14 vuorokauden kuluessa ilmoittautumisesta. Mikäli ilmoittautuminen perutaan myöhemmin tai peruutusta ei tehdä lainkaan perimme kesäyliopiston maksuosuuden, riippumatta siitä onko rekisteröitymistä tehty opintojaksoille Itä-Suomen avoimeen yliopistoon. Opintomaksut ovat perintäkelpoisia (Laki n:o 706/2007). Ilmoittautumisen peruminen tehdään aina kirjallisesti sähköpostitse (koulutus@mikkelinkesayliopisto.fi).