Markkinoinnin perusteet 6 op (UEF)

Markkinointi, talous ja yrittäjyys, avoin

01.08.2024 00:00 - 30.07.2025 00:00

Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät lukukausi 2024-2025: 25.10.2024, 13.12.2024, 24.2.2025, 25.4.2025, 11.6.2025 klo 13-17

Markkinoinnin perusmäärittelyt. Ostokäyttäytyminen. Segmentointi. Markkinointi-informaatio ja markkinointitutkimus. Tuote, hinta, jakelu, markkinointiviestintä. Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen. Suhdemarkkinointi, palvelujen markkinointi ja nonprofit-organisaatioiden markkinointi. Digitaalinen markkinointi.

Opiskelija osaa

• tunnistaa markkinoinnin roolin länsimaisessa markkinataloudessa

• nimetä markkinoinnin tärkeimmät tehtävät ja perusprosessit

• määritellä markkinoinnin perustyökalut

• soveltaa luentoaineistoista opittua harjoituksissa

• raportoida ryhmätyön tulokset

• arvioida kriittisesti markkinoinnin suuntauksia.

Opinnot suoritetaan verkko-opintoina perehtymällä oppimateriaaliin ja tekemällä verkkotentin oppimisympäristössä.
Opiskelu on täysin itsenäistä. Akateeminen opiskelu edellyttää itseohjautuvuutta, hyviä opiskeluvalmiuksia sekä suunnitelmallisuutta. Opintojaksolla on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista valitset itsellesi sopivan. 

Sasu Tuominen

Kirjallisuus:

• Armstrong, G., Kotler, P. & Opresnik, M.O. 2023. Marketing. An Introduction. 15th Edition. Global Edition. Pearson.( e-kirjana UEF-Primo) 

• Artikkelit ja muu materiaali Moodlessa.

120 €. Hinta sisältää Mikkelin kesäyliopiston maksun ja Itä-Suomen avoimen yliopiston opintojaksokohtaisen maksun yhteensä 72 €.

15.03.2025 mennessä

Ilmoittautuminen voidaan perua veloituksetta 14 vuorokauden kuluessa ilmoittautumisesta. Mikäli ilmoittautuminen perutaan myöhemmin tai peruutusta ei tehdä lainkaan perimme kesäyliopiston maksuosuuden, riippumatta siitä onko rekisteröitymistä tehty opintojaksolle Itä-Suomen avoimeen yliopistoon. Opintomaksut ovat perintäkelpoisia (Laki n:o 706/2007). Ilmoittautumisen peruminen tehdään aina kirjallisesti sähköpostitse (koulutus@mikkelinkesayliopisto.fi).