TikTok yritysten ja organisaatioiden markkinoinnissa -verkkokoulutus

Markkinointi, talous ja yrittäjyys , Kielet ja viestintä

01.09.2022 12:00 - 15:00

torstai 1.9.2022, klo 12–15

Verkossa (teams)

Vahvista markkinointia sosiaalisessa mediassa, ota käyttöön TikTok!

  • Miten TikTokissa tuotetaan lyhyitä videoklippejä?
  • Miten TikTok-video voi nousta vaikka kansainväliseksi viraaliksi?

Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville: esimiehille ja päättäjille, asiantuntijoille, kehittämisen, myynnin ja markkinoinnin parissa toimiville. Koulutus soveltuu julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin työntekijöille.

Organisaatioiden sosiaalisen median viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä. Sosiaalisen median käyttö on noussut pandemia aikana 43%.

TikTokin käyttäminen on ohittanut paikoin Instagramin käytön. TikTokin käyttäjämäärät ovat huimassa kasvussa Suomessa ja muualla. TikTok on ennen kaikkea sosiaalisen median videopalvelu.

Webinaarissa pääset perehtymään seuraaviin näkökulmiin:  

  • Organisaation tai yrityksen TikTok-kanavan ylläpitäminen
  • TikTokin mahdollisuudet yrityskäytössä
  • Videoiden luominen TikTokin omalla editorilla
  • Videoiden julkaiseminen ja toisten TikTok-käyttäjien videoiden katselu
  • TikTok videoiden kohderyhmän valinta ja videoiden tekeminen kohderyhmälle
  • TikTokissa toimivat sisällöt ja julkaisemisen keinot

Webinaarissa opitaan uutta TikTokista. Opit TikTok-videoiden tekemisestä sekä niiden analysointia ja vaikuttavuuden arviointia. TikTok on oivallettava, koska sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumorikin sekä rohkeus.

Webinaarissa opit:

  • Miten TikTokin somestartegia kannattaa laatia?
  • Miten suunnitella sisältöä TikTokkiin?
  • Miten TikTok-kanavaa hallintaan?
  • Miten TikTokin vaikuttavuutta mitataan?
  • Miten TikTokia voi käyttää yrityksessä?
  • Miten eri sidosryhmiä voi tavoittaa TikTokin avulla?

TikTok lyhyesti - millaisesta kanavasta on kyse?

  • kohderyhmät, käyttäjämäärät
  • Ilmiöt, mikä suosittua?

TikTok yritysten ja organisaatioiden näkökulmasta

  • strategia ja tavoitteet

Kenelle ja kuinka yritys voi viestiä TikTokissa?

TikTokin mahdollisuudet yritykselle

  • Sisällön suunnittelu
  • Analysointi ja mittaaminen

Mitä otettava huomioon TikTok-sisällön suunnittelussa?

  • Sisältötyypit ja videot
  • Sitouttaminen ja konversiot

Kanavan tarjoamat työkalut ja muut työkalut

Maksettu mainonta

Esimerkkejä

Teknologia- ja tietoasiantuntija Jarkko Koivuniemi, Suomen ammattipuhujat Oy

Huomioithan, että saat perille tulleen ilmoittautumisen jälkeen sähköpostiisi automaattisen vahvistusviestin, jossa lukee, että ilmoittautuminen on vastaanotettu. Mikäli et saa automaattista vahvistusviestiä sähköpostiisi, otathan yhteyttä p. 044 710 4242 tai koulutus@mikkelinkesayliopisto.fi. Ilmoittautumisajan päätyttyä ilmoittautuneille lähetetään sähköpostilla vahvistuskirje, joka sisältää koulutukseen liittyvät yksityiskohtaiset tiedot. Koulutus järjestetään, jos ilmoittautuneita on riittävä määrä. Ilmoittautumisen päättymisen jälkeen koulutukseen voidaan ottaa osallistujia mikäli tilaa on, eikä osallistujamäärä ole etukäteen rajattu.

115€ sisältää opetuksen ja sähköisen koulutusmateriaalin. Osallistumistodistuksen saa pyydettäessä.

30.08.2022 mennessä

Ilmoittautuminen voidaan perua veloituksetta 21.8.2022 asti. Mikäli ilmoittautuminen perutaan myöhemmin, perimme koko koulutusmaksun.